Rondje Nederland[

Klik op het ONDERWERP. Tekst en eventueel foto's worden getoond !

15 april. Ik ben vertrokken!

Na een goede nachtrust heb ik vanmorgen nog de eitjes gebakken. En ja de spullen op m’n rug en ik ben vertrokken. De zon staat hoog aan de hemel. De buurman zwaait nog een laatste kus van Pauluen en ik mag aan m’n droomreis gaan beginnen. De eerste meters vallen mee. Zojuist de eerste picknick. Read More …

19 april. Bedankt GARMIN

Mijn gps horloge had kuren. Hiervoor was het apparaat al opgestuurd. Donderdag ging het weer niet goed met de gps. Vrijdag is er overleg geweest. Zaterdag lag er voor mij een NIEUWE klaar in Maastricht. Dank Sportief, Beversport maar vooral GARMIN.     IK ben nu enkele uurtjes terug vertrokken uit Cadier en Keer. Door prachtig Read More …

21 april. Een prachtige wandeldag

Deze ochtend op tijd vertrokken. Richting Duitsland, de Eifel. Ik ben nu aangekomen in Wallersheim.  Een voormalige boerderij. Nu bewoond door heer Martin van Leeuwen.  Binnen 5 min hebben we de wereldpolitiek met zijn problemen opgelost. Even lekker onder de douche en ik kom weer tot rust. Ik zal enige foto’s laten zien. Dat spreekt Read More …

24 april. Trier  Saarburg

Vandaag een toeristische start in Trier. Even rondgewandeld en genoten van de stad.             En nu naar de Moesel om daar de wandelweg te volgen. Ik ben nu in Konz en zie hier een Italiaan. Onderweg dacht ik al aan een pasta, snel naar binnen en een echte Chinese Italiaan maakt een heerlijke pasta carbonara. Read More …

TOT NU

10 dagen 342 km gelopen om 282 km te gaan van de 1235 km dus nog 953 km Overnacht bij  6 x vrienden van de fiets 2 x jeugdherberg 2 x hotel 6 blaren 3 bloedblaren

TERUG UIT DE LUCHT

De leverancier van de data opslag  gaat de normale kopie draaien. Vervolgens gaat hierbij iets mis. En gaat het helemaal fout.  Gelukkig blijkt na 2 dagen dat er nog een reserve van een reserve wordt gemaakt.  En die is terug gezet. Daardoor is ook mijn site weer boven water.  Ik heb 3 personen gezien die Read More …

28 april.

De dag goed begonnen. Frankrijk via de achterdeur binnen.    Lekker door het bos even een stukje stad, een flinke heuvel en dan weer velden.  Maar dan komt het echte Franse  boven. Grauw vieze bebouwing. En zoals met de gastheer en vrouw al besproken. Een slaapadres. Na 25 km in Saargeumine naar de VVV. Zij Read More …

1 mei. Naar Kenzingen.

Deze ochtend dus uit kunnen slapen. Er wad pas ontbijt om 8 uur. Was ook wel eens fijn.  Er is een prima gevuld buffet klaargezet waar ik goed gebruik van gemaakt heb.  Vanwege het slechte weer heb ik ook een paraplu geleend. En deze is  nodig want het heeft de hele dag geregend. Jammer want Read More …

5 mei.  Basel !!!

Vandaag met frisse moed opgestaan. Mijn arm heeft verder geen schade. Dus een lekker ontbijt gaat er wel in.  Het eerste stuk moet weer langs de doorgaande route dus erg druk. Maar dan kan ik weer een weg binnendoor nemen. Door bos, wijnvelden en dan is daar in de verte Basel.     Nog een Read More …

Bezoekje aan Bazel

Nadat ik me heb gemeld bij het jeugdhotel en lekker heb opgefrist ben ik even het oude centrum gaan bekijken. Het is een opgeruimde oude stad. Ook moderne gebouwen en er wordt behoorlijk wat nieuwbouw gezet tbv kunst en overheid.  De oude Munstetplatz is een gezoek zeker waard.    Ook ben ik op een willekeurige tram Read More …

6 mei. Bazel naar …..Luzern

Deze ochtend weer vroeg uit de veren. Bij het ontbijt een gesprek gehad met een Nederlander die toch wel op een mooie manier de wereld in kijkt. En deze met veel energie probeert te verbeteren. We hebben afgesproken om in Nederland verder te kletsen.  Dan op weg. Via de noordkant van de Rijn vertrokken. Om Read More …

Luzern  Dagje rustig aan.

Vandaag een keer geen wandeling van A naar B. Rustig opgestaan en boven bij de studenten gaan ontbijten. Daarna de papieren gepakt en een schema proberen te maken. Ik blijf nog 3 nachten  in dit jeugdhotel. Van hieruit ga ik met de trein naar de etappeplaatsen. Hoef ik niet meer na te denken over de Read More …

8 mei. Olten naar Sursee

Dus deze morgen vroeg op. Wassen, rugzak pakken en naar de keuken. Helaas, die is nog op slot zodat ik niet bij de koelkast kan komen. Dus het ochtend eten wordt het avond eten. Onderweg naar de trein de knapzak gevuld. Hier zal het niet aan liggen.  Op naar Olten om via Zofingen door de Read More …

10 mei. Luzern – Schwyz. 38 km

Gisteravond voor me zelf nog een lekker maaltje gekookt. Ik moet voldoende energie hebben.     Het was druk ik de keuken. Een aantal sportieve dames en heren waren ook gezond aan het koken. De komende dagen  is er een internationaal beachvolleybal toernooi. Ik heb ons ingeschreven. Dus dinsdag in Luzern aantreden sportheren!!     De klok Read More …

13 mei. Wassen – Hospental

De buurman thuis is een Zwitser. Hij heeft me opmerkzaam gemaakt op de site van Swiss Mobility. Hier heb ik een route uitgezocht van Basel naar Chiasso aan de zuidkant van het Comomeer. En hier pak ik dus de etappes uit. Vandaag ging deze weer over bergweiden, bossen en mooie paden. Ook moest ik door Read More …

15 mei. Sneeuw

Vandaag ga ik me verplaatsen door de Gotthard om morgen de trip weet vanuit Airolo te vervolgen. Het weer is er ook prima voor. Regen, en sneeuw!!        Gisteren en vandaag! De route van de afgelopen drie dagen is nu wandelend niet meer te doen. De Gotthardpas is ook gesloten. Je moet geluk hebben. Read More …

19 mei. Italië. Bizarrone.

Ik was al vroeg op. Een beetje zenuwachtig of ik vandaag Italië zal bereiken. De dame die het jeugdhotel beheert heeft nog een goed gesprek. Ze is zelf ook een fervent wandelaarster.  Na een paar honderd meter ben ik officieel in Lugano.     De stad heeft veel te bieden. Heeft mooie gebouwen en ligt aan Read More …

21 mei. Milaan.

Mijn voorkeur was om langs Milaan af te gaan. En rond de klok van een uur had ik ook spijt dat ik toch die richting in ging. Saaie en drukke weg, regen en vieze, kapotte gebouwen maakte mijn humeur er niet beter op.  Het begon harder te regenen. Ik zie een restaurant en vanaf dat Read More …

22 mei. Pavia

Deze ochtend wat rustiger van start gegaan. Na een prima ontbijt, naar buiten en Milaan weer uit. Ook dit is weer een mooie stad om er rustig naar terug te gaan. De tramremise (techniek dus mijn interesse) is bijna leeg.    En even later moet ik weer een drukke weg nemen om de stad uit Read More …

23 mei. Pavia. Rust.

Uitgeslapen.  Ik ben gedwongen vandaag een “rustdag” in te lassen. De schoenen willen niet verder.  Het geplande hotel geschrapt en de stad in. Bij de sportzaak niet gevonden wat ik zocht. Wat verder geslenterd en genoten van de bijzondere gebouwen.         Op de voorgevel van de kerk nog gezocht naar het teken van de stempel.  Read More …

24 mei. Broni.

Vandaag een korte etappe naar Broni. Ik was aan de voorkant van Pavia gestopt. En kon dus met plezier de stad door lopen. Er zijn volop prachtige gebouwen van het kasteel dat door Visconti is gebouwd hier een foto    Er zijn ook verschillende musea in de stad te bezoeken.  Als je de stad uit Read More …

26 mei. Turro

Vandaag nog even op de boerderij rond gekeken. En een foto gemaakt van de Torro. Het was er goed vertoeven     Ik was ook benieuwd naar het centrum van Piacenze. Dus een kleine omweg gemaakt. Een oude stad die toch wel een opknapbeurt behoeft.   Op een mooi plein staan natuurlijk enkele forse monumenten.     Read More …

27 mei. Fiorenzuola

Vanochtend was de tafel keurig opgemaakt met een lekker gekookt eitje. Dit alles was door deze Jongedameverricht.     19 jaar en een B en B begonnen. PALLAZO TURRO.  In een ruimte achter de kamers stond een opknappertje.    Even verder had de luchtmacht hun paradeplaatje ook klaar staan     Het wandelen had vandaag nog Read More …

28 mei. Noceto

Bewust heb ik gekozen om weer langs de drukke weg te lopen. Het is helaas de enige manier om een beetje afstand te kunnen maken.  Maar op de middag kon ik rechts af. En ja dan kom ik weer in heuvelachtig gebied. Met regelmatig een mooi moment.    Uiteindelijk kom ik in een oude villa Read More …

29 mei. Panochia

Ik moet regelmatig sokken wisselen, schoenen wisselen. Pleisters wisselen. Maar ook zo raak ik weer gewend aan de nieuwe schoenen. Ik kies ook voor wegen in plaats van paden.  En zo kom ik dan in Panochia. Hier zou de tomatensaus voor de spagetti zijn uitgevonden.  Vanmorgen onder een mooi plafond  het ontbijt genuttigd. En Paulien Read More …

1 juni. Civago

Vanochtend op z’n Italiaans vertrokken.  Zonder ontbijt maar naar de eerste de beste bar. Hier heb je een overheerlijke cappuccino en croissants gevuld met allemaal lekkers.  Tevens wordt hier het laatste nieuws verteld. Niet dat ik er iets van begrijp!! Maar dan lekker op weg. De Italiaanse Bergrug: Appenijnen liggen voor me. Het is heerlijk Read More …

2 juni. Campori.

Ik was al vroeg klaar om te vertrekken. Een goed ontbijt genomen. Proviand ingestaan. Waterzak gevuld. Die zit in de rugzak. Zo kan ik met een slang onderweg blijven drinken.  En dan eerst 600 m klimmen. De weg gaat via 3 passen. Door prachtig natuurgebied. En weer is het uitzicht fantastisch. Gelukkig was ik er Read More …

3 juni. Borgo a Mozzano.

Zo word je hier s’morgens wakker.  En als je dan bij het ontbijt ook nog een heerlijk gebakken eitje krijgt kan de dag niet meer kapot.  Ja lekker op stap. Er is zoveel te zien dat ik vergeet ook nog foto’s te maken. En regelmatig een cappuccino en bijkletsen. De dag vliegt voorbij.  Bij Read More …

7 juni. Prettige afsluiting

Na 3 dagen rondkijken in Lucca is er vandaag een laatste trip. 12 km bij 35 graden.  De weg voert naar Segromigno In Monte. Hier staat de laatste bestemming. Het huis van Jan en Louise.  Er wacht mij een groots ontvangst. Paulien Jan Louise en Marjolein hebben de entree prachtig versierd.     Heerlijk om zo Read More …